Sveika mityba      

Sėklos: jų gydomasis poveikis

Skaityti komentarus (3)
Rekomenduok draugui
Spausdinti
Įvairios sėklos nuo senų laikų vartojamos kaip vaistai nuo daugelio negalavimų. Jose yra daug biologiškai aktyvių medžiagų, vitaminų bei mineralų. Tai puikus energijos šaltinis, kuris valo mūsų organizmą nuo toksinų ir šlakų.
 
Sėklas valgyti būtina, nes jose yra gausu polinesočiųjų riebalų rūgščių, kurių pats organizmas negamina. Būtent šios rūgštys skatina ląstelių atsinaujinimą, saugo nuo vėžio ir yra reikalingos visiems medžiagų apykaitos procesams.

Sėklose esantis lecitinas stiprina nervų sistemą, saugo nuo aterosklerozės, gerina kepenų veiklą. Kepenyse lecitinas skaido ir šalina „blogąjį“ organizmo cholesterolį bei didina „gerojo“ cholesterolio kiekį. Taip yra apsaugojama širdies bei kraujagyslių sistema nuo aterosklerotinių plokštelių susidarymo.

Taigi, kokios sėklos mums naudingiausios:

Moliūgų sėklos

Moliūgų sėklos pasižymi proteino ir cinko gausa. Jose yra net 45 proc. polinesočiųjų riebalų rūgščių, vitaminų C, E, B, PP, A ir B2. Šios sėklos ypatingai tinka valgyti užkietėjus viduriams, nes jose gausu organinių rūgščių ir žarnyno veiklą gerinančios ląstelienos.

Šios sėklos stiprina kraujagysles ir mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Dėmesio, moterys, - moliūgų sėklos ypač sveika vyrams, nes didina lytinį pajėgumą, reguliuoja vyriškųjų lytinių hormonų pusiausvyrą ir saugo nuo prostatos ligų. Beje, prancūzų mokslininkai yra nustatę, kad vyrams, kurių kraujyje yra pakankamai magnio, 40 proc. mažesnė tikimybė numirti jauname amžiuje, palyginti su tais, kurių magnio kiekis yra mažesnis. O moliūgų sėklose yra ypač didelis magnio kiekis.

Sezamo sėklos

Šios sėklos yra labai maistingos: 100 g yra 18 g proteino, iki 60 g riebalų ir daugiau negu 20 g angliavandenių. Kadangi sezamo sėklose gausu nervus stiprinančio magnio, jomis galite pasimėgauti, kai jus užklumpa bloga nuotaika.

Liaudies medicinoje dažnai vartojamas sezamų aliejus, kuris yra nepamainoma priemonė ūmaus peršalimo, slogos ar kosulio gydymui. Taip pat šis aliejus patariamas vartoti tiems, kam yra sutrikęs kraujo krešėjimas. Jis gydo ir odos nudegimus, malšina dantenų uždegimą, ramina sudirgusią ir niežtinčią odą.

Saulėgrąžų sėklos

Šias sėklas patartina valgyti aterosklerozės, širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikai, nes jose yra gausu polinesočiųjų riebalų rūgščių. Kadangi jose yra nemažai magnio, B grupės vitaminų bei folio rūgšties, tai labai tinka žmonėms, kurie skundžiasi padidėjusiu jautrumu ar nervingumu.
Jei užkietėjo viduriai ar turite rūpesčių dėl odos problemų – gliaudykite saulėgrąžas. Jose gausu grožio vitamino E. Nėščiosioms taip pat patartina jas krimsti, nes su šiomis sėklomis gaunama daug kraujui reikalingo vitamino PP.

Tai puikus kalio šaltinis, o 100 g sėklų - 28 g proteino, 50 g riebalų, 20 g angliavandenių.

Linų sėmenys

Tai puikus vaistas nuo virškinamojo trakto ligų. Linų sėklos, ypač jų aliejus mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Linų sėmenų aliejuje esančios omega–3 rūgštys skatina plaukų augimą. Jei šių rūgščių trūksta, plaukai tampa sausi ir ima lūžinėti.

Tai labai vertingas dietinis produktas. Linų sėmenyse esančios augalinės skaidulos didina maisto tūrį, sukelia sotumo pojūtį ir slopina apetitą. Dietinės skaidulos palengvina tuštinimąsi, minkština vidurius, išvalo žarnyną, neleidžia kauptis šlakams.

Linų sėmenyse esančios amino rūgštys ypač reikalingos augančiam bei sportuojančiam organizmui. Jos pagerina odos būklę, greičiau auga plaukai, mažėja priešmenstruacinio sindromo, osteoporozės požymiai, gerėja miegas.

Krimskime sėklas ir būkime gražūs bei sveiki!

Autorius:Eli.lt info; Jupiterimages nuotr.

Asmeniškai TAU dietologo sudarytas valgiaraštis
​​​​​​​​​​​​​​​​
   
  Straipsnio komentarai (3)
daugiau
2012-09-29 12:49
irena
Laba diena.Noreciau suzinoti kuria aliejus yra naudingesnis prie hipertonijos ir sirdies kraujagysliu ligu?Alyvuogiu.linu semenu.ar koks kitas?Kuris galetu pakeisti OMEGA-3 kapsules?Aciu.Irena
2012-03-03 14:36
Egle
dekui uz straipsni:)
2011-09-23 18:17
vika
Laba diena, seklas valgyti labai sveika. Bet jeigu, linu semenu seklos valgomos pakankamais dideliais kiekiais? tarkim 150 g per diena? Ar tai kenkia zarnynui?
VardasEl. paštas
Komentaras
Saugos kodas:
  Susije straipsniai  

Gardžiausi vegetariški patiekalai iš viso pasaulio (30)

Sveiki ir gardūs pusryčiai mažiesiems (11)

Saldumynai, kurių negalėtumei atsisakyti (8)

Kaip moterys lieknėja? (14)

Vištiena ant grotelių! Kitoks skonis, novatoriškas ruošimas, originalus pateikimas (13)

Pasirinkite tinkamą arbatą lieknėjimui (15)